Tekstforfatning
eller SEO tekster

Knivskarpe tekster
som både modtageren og Google elsker

Hvorfor ikke bare skrive teksterne selv?

Fordi det, ligesom med alt andet, kræver træning og den rette know-how at skrive tekster, der både fanger de besøgende, men som samtidig også opfylder de krav, som Google stiller til gode SEO tekster.

Tekstforfatning er en ting, men at skrive tekster med korrekt brug af de rigtige søgeord, som er lavet på baggrund af en grundig konkurrentanalyse og dernæst søgeordsanalyse, kræver indsigt i lidt mere end bare forretningen eller virksomheden, der skrives om eller til.

God tekstforfatning kræver selvfølgelig også indsigt i eller om din virksomheden eller forretning, og samtidig også hands-on erfaring fra en bred vifte af brancher, hvis tekster skal opleves og virke autentiske efter hensigten.

Derfor starter alle tekstforfatningsopgaver altid med en uforpligtende snak, hvor vi først finder ud af, hvorvidt kemien passer og hvorvidt der er et godt match. Et godt resultat kræver god kemi mellem parterne og du skal samtidig have tiltro til, at vi er de rigtige til at løse din tekstopgave.

Dernæst finder vi bl.a. ud af, hvad den konkrete tekstopgave omhandler, hvilke ønsker du har til indholdet samt længden af teksterne, så de ikke konflikter med dit webdesign og layout på dine sider.

Afslutningsvis og før opstart er det vigtigt, vi får et grundigt kendskab til din virksomhed eller forretning, et indblik i, hvem I er og hvem der står bag, hvilket gode værdier vi skal have frem i lyset og ikke mindst, hvad det er for en historie, I ønsker fortalt på hjemmesiden.

Tekstforfatning i proces:

  • Et eller flere interviews med tekstforfatter
  • Første version er tekstforfatning udarbejdes
  • De aftalte søgeord implementeres i teksten
  • Første version af SEO tekst sendes til godkendelse
  • Rettelser, tilføjelser samt korrektur af SEO tekst
  • Anden version af SEO tekst sendes til godkendelse
  • Tekstforfatningen er først færdig, når den er endelig godkendt og ikke før.
  • Vi bruger den nødvendige tid det kræver, at aflevere en ordentligt og gennemarbejdet SEO tekst.

Har du muligvis en tekstopgave til os?

Relaterede produkter

Google AdWords

Google Adwords den mest kosteffektive måde at skaffe nye kunder på! Få Google Adwords optimeringen væk fra din to-do list og sørg samtidig for, det bliver gjort ordentligt til gavn for dig og din forretning. Med markedets mest kosteffektive markedsføring, bliver din virksomhed synlig og får relevante kliks fra Google.

SEO optimering

SEO optimering skal altid tænkes ind, hvis man ønsker trafik til sin ny webshop. En ting er den betalte trafik, som Google Adwords giver, en anden ting er den organiske trafik, som opnås på baggrund af arbejde med SEO optimering. Vi anbefaler derfor altid SEO optimering i sammenspil med Google Adwords.

Google Analytics

Vi benytter flittigt Google Analytics i vores arbejde med Google Adwords og søgemaskineoptimering, fordi det giver et super overblik i, hvem kunderne er, hvor de befinder sig og hvor lang tid de bruger på dit website og meget meget mere. Google Analytics er et must, men tager tid, hvorfor du trygt kan benytte os.

Hvorfor er forfatning af SEO tekst en god investering?

Simpelthen fordi, vi har trænet og testet, hvad der virker og har den rette know-how.

Data lyver ikke og derfor er det faktisk muligt at teste, hvad der virker med brug af Google Analytics. Her kan man f.eks. aflæse, hvor lang tid de besøgende bruger på en specifik side, hvilket ord, de har søgt på for at finde frem til netop dit website, hvorfra i landet i kommer og meget mere, som kan være med til at skabe indsigt og forståelse for din målgruppe.

Der er derfor også mere til det end bare at være knivskarp til at skrive rigtig gode tekster.

Google elsker content. Altså tekstindhold og gerne meget af det, hvis det har en vis substans og er relevant for de besøgende. Så klog er Googles algoritmer faktisk blevet, at Google kan skelne mellem god og dårlig SEO tekst eller bare tekst.

For mange søgeord er sjældent godt og for få gør, at Google ikke opfanger, hvad dit primære budskab på siden handler om. Teksterne skal derfor både have substans, være relevante og let læselige og samtidig skal der forekomme det rette antal søgeord.

Og så er der også noget med teknikken?

Google har nogle retningslinjer og krav til et websites opbygning. Følger man dem, er der endnu større chancer for, man opnår det ønskede resultat. Derfor er det heller ikke nok bare at smide en rigtig god og gennemarbejdet SEO tekst ind på siden. Vil man opnå det ønskede resultat, skal alt tænkes ind.

F.eks. er det vigtigt med et godt sammenspil mellem sidens url. De søgeord, der fremgår af url’en, skal også gerne være repræsenteret i hovedoverskriften (H1’eren) på siden, være større og gerne med fed skrift for at synliggøre, at der er tale om et vigtigt budskab. Samtidig skal sidens primær(e) søgeord også gerne være tilstede i sidens titel, da det giver et endnu bedre sammenspil og samtidig har en høj SEO værdi.

Strukturen på siden er en anden vigtig ting, for der må f.eks. kun være et hovedoverskrift (H1).

Derfor er det vigtigt, man ved, hvordan man arbejder med det tekniske og ved, hvordan man få Googles crawlere til at fokusere på det mest vigtigste på siden, som bl.a. gøres med brug af korrekte H-tags.

Er du i tvivl om, hvordan strukturen er på din side, kan du med fordel teste dit website med vores SEO værktøj, som bl.a. giver dig et hurtigt overblik over sidens tilstand og struktur.

Test dit website med vores gratis SEO værktøj

Hvorfor skal jeg bruge en specialist?

Fordi vi skal gøre det, vi er bedst til, specielt når det drejer sig om forretningen.

Mange glemmer desværre eller ved slet ikke, hvor stor betydning content (tekst) har. Det gælder både for de besøgende, men så sandelig også for Google.

Først og fremmest finder vi de rigtige søgeord på baggrund af en søgeordsanalyse. Når SEO teksterne er forfattet og godkendt, sikrer vi os, at de indgår i sidernes titler samt beskrivelser, hvor vi selvfølgelig overholder Googles krav og retningslinjer til meta data.

Dernæst sørger vi for det rette struktur på siderne, hvor vi tager højde at overskrifterne på siden, har de rigtigt H-tags startende med H1’eren og så videre til H2-H6.

Hvad skal stå med stort og hvad skal stå med småt, hvad er korrekt og hvad er ikke korrekt. Er de rigtige og relevante søgeord brugt og er de brugt nok gange. For få gange er jo sjældent godt og for mange gange bryder Google sig ikke om. Alt det sikrer vi os i arbejde med forfatning af dine SEO tekster.

Et godt sammenspil, hvor alt er tænkt ind og hvor der er taget højde for både den besøgende og samtidig også de krav og retningslinjer, som Google nu engang stiller til opbygning og struktur, vil derfor resulterer i bedre placeringer i søgeresultaterne og bedre ranking for de enkelte søgeord, flere besøgende, som opholder sig længere tid på siderne, som også vil påvirke dine placeringer positivt og de flere besøgende, som nu har lettere ved at finde din side, vil forhåbentlig også resultere i en forbedret bundlinje til gavn for både dig, din virksomhed og folkene, du har kært. Pyha en lang sætning…

Ovenstående suppleret med et eller flere gode billeder, som jo siger mere en tusinde ord, så har du opskriften.

Tekstforfatning har vi meget godt styr på og hjælper dig gerne…

Back to Top

Få GRATIS tips

Modtag gratis tips, guides og værktøjer du kan bruge i forbindelse med optimering og markedsføring af dit website.
- Husk - du kan altid afmelde det igen!
Email adresse
Fornavn