søgemaskineoptimering københavn

Synliggør indkøbskurven(Ikon)

September 26, 2018

Synliggør indkøbskurven (Ikon)

En synlig indkøbskurv, er vigtig for din konvertering. Det er vigtigt, at kunden kan finde indkøbskurven. 

Her er et eksempel på en indkøbskurv, der ikke er særlig synlig. I feltet er der både check ud og kurv, det kan forvirre kunden til, at stille spørgsmålstegn til, hvilken en man skal klikke på, når man skal købe.

En usynlig indkøbskurv, kan skade konverteringen. Det er derfor vigtigt, at den er stor, synlig og at det er et ikon, og ikke ''kurv'' skrevet med bogstaver.






Et eksempel på en tydelig kurv. Helsebiksen har placeret kurven, øverst I højre hjørne, de har samtidig gjort det overskueligt, at se hvor mange produkter, man har I sin kurv. Når man klikker på kurven hos helsebixen, bliver knappen grøn.

Når man klikker på ‘’kurv’’ hos ovenstående eksempel, bliver skriften hvid. Hvis knappen er tydelig, er det nemmere for kunden at checke ud.

Hvis den besøgende ikke kan finde kurven, vil de forlade siden uden at købe. Helsebixen har gjort det nemt for kunden, at finde frem til kurven. Det kan skabe en højere konverteringsrate, bare ved at den er synlig. Jo større kurven er, jo nemmere er den at se. Helsebixen har gjort det meget tydeligt, at når du trykker på kurven, så kommer du ind i den. De har både tekst og ikon til at vise indkøbskurven, det gør den nemmere at se.

Indkøbskurven er som udgangspunkt, bedst placeret, hvis den ligger i højre hjørne. En måde at gøre indkøbskurven endnu bedre, er ved at lave en fold ud indkøbskurv, så kunden altid kan se, hvad der ligger i kurven.

 

 

En god indkøbskurv, er en indkøbskurv med et tydeligt ikon, der er placeret i højre hjørne. Det er også en god idé at vise indkøbskurven i fold ud form. Det er en god idé altid at vise, hvor mange produkter der er i indkøbskurven. Kan kunderne ikke finde din indkøbskurv, så skal den optimeres, så du kan få flere konverteringer.