søgemaskineoptimering københavn

Mobil venlig, eller tab af kunder

October 3, 2018

Er dit website stadig ikke mobil venligt?

Har du nogensinde siddet på din smartphone, og været inde på en side, der ikke kunne vises helt på mobilen. Frustrationen vokser, og man går hurtigt væk fra siden igen. Denne side er ikke responsiv, det vil sige, at den ikke tilpasser sig størrelsen, på f.eks. din smartphone. Sider der ikke er responsiv, er dårlige for brugeroplevelsen, og det ved google. Google går meget op i, at brugeroplevelsen på siden, er så god som muligt, og er siden ikke responsiv, så straffer Google websitet.

Her kommer der et eksempel, på en side der ikke er responsiv.

Ovenstående billede, er taget med min IPhone x, et format som siden ikke understøtter. Havde siden været responsiv, havde den tilpasset sig formatstørrelsen.

Google vil her gå ind og straffe websitet, ved at straffe dem, på deres placeringer på google. Siden kan også risikere, slet ikke at blive vist på google, på mobilen, hvis den ikke er responsiv.

Langt de fleste konverteringer, på alle typer websites, kommer i dag via. Smartphones, det betyder, at hvis du ikke er responsiv, kan du potentielt gå glip af, mange vigtige konverteringer, du ellers ville have haft. Fordelene ved en responsiv hjemmeside er: en bedre brugeroplevelse, bedre placeringer i Google, og måske en bedre konverteringsrate.

Vil du gerne forbedre dine konverteringer, så sørg for, at din hjemmeside er responsiv.