Købsflow og kontooprettelse
Mange webshops har efterhånden en registreringsformular. Hvad de ikke ved er, hvis man ikke håndterer registreringsformularen, på den rigtige måde, kan man miste konverteringer. Kunden skal kunne se indkøbskurven, før de skal registrere sig. De fleste kunder, ønsker ikke at registrere sig. Så derfor må man finde på kreative måder, at registrere kunden på, uden at de føler sig forpligtet til det.
På nedenstående eksempel, starter købsprocessen efter registreringen. Det betyder at de kunder, der ikke ønsker at registrere sig, men bare gerne vil købe, hopper fra allerede her. Mange virksomheder omgår dette, ved at lade kunden købe som gæst, men placerer stadig denne formular, i starten af købet, det kan blive en stor fejl. Nogle kunder bliver usikre, for hvad vil det betyde for dem, at købe som gæst? Dette bør undgås. En måde at undgå det på, er ved at afslutte købet med en registrering. Registrering til sidst i købsflowet, giver kunden mulighed, for at komme igennem hele forløbet. MEN registreringen i slutfasen, skal være så simpel som muligt. Og ønsker man at have registreringen i starten alligevel, så sørg for at kunden, kan se indkøbskurven først. Og igen gør denne registreringsfase, så lidt besværlig som muligt.

En forholdsvis ny måde, at registrere sig på, er ved at registrere sig med sociale medier. Det er en hurtig måde, at give adgang til ens oplysninger på, så udfylder den selv registreringen, hvis kunden er logget ind på det sociale medie, kunden ønsker at bruge. Nedenstående eksempel har også gjort det muligt, at forsætte uden at registrere sig, dette skal også være en mulighed for dine kunder. Da kunden ikke altid, ønsker at registrere sig. I eksemplet er der også brugt, ''fortsæt til checkout'' i stedet for, ''fortsæt som gæst''. Det er en god måde, at få kunden til at forsætte med købet, uden at de skal tænke for meget over registrering. Samtidig har de forklaret, hvorfor det er en god idé, at registrere sig med sociale medier.

En anden måde at lave en registrering på, der ikke tager for meget af kundens tid, er ved at samle registreringen, med de oplysninger man alligevel skal bruge, ved levering. Her skal de blot vælge et kodeord, og så er de registreret, uden at kunden er blevet besværet af registreringen.
Der er en anden metode, der er også er brugt meget på amerikanske websites. kunden bliver tilbudt, efter købet er gennemført, at registrere sig og modtage en rabatkupon. Alt hun skal gøre er, at lave et password, for alle de andre oplysninger, har websitet allerede registreret. Kunden føler at hun får en gave, for at registrere sig. Og vælger muligvis at købe igen, fordi hun skal bruge sin rabatkode. Det smarte ved denne løsning er, at når kunden kommer ind på websitet næste gang, og logger ind, så ligger hendes rabatkupon til hende. Det kan give hendes registrering, værdi for hende.
Så vælger man at lave registrering på sin hjemmeside, skal man gøre det rigtigt, ellers kan det få store konsekvenser, for ens konvertering. Laver man registreringen for besværlig, eller tvinger man kunden, til at registrere før de når igennem checkout flowet, kan man miste kunden. De bedste registreringer, er dem kunden ikke opdager, men hvor de alligevel registrerer sig frivilligt. Du skal gøre op med dig selv, om det er vigtigst for dig, at få pengene i kassen, eller at kunden registrerer sig. Udfaldet for en irriterende registrering, er en manglende konvertering. Denne metode er en god måde, at få pengene i kassen og bagefter tilbyde registrering. Som regel er ‘’Tak for dit køb’’ siden, ikke brugt til noget. Derfor kan det være en god idé, at placere registreringen her.
Hvis kunden stopper købet ved registreringsformularen, skal du lave denne om. Denne konverteringsoptimering, er vigtig for alle websites og webshops der har, eller ønsker registrering.