Implementering af nyhedsbrevsindsamling, freebie, og Konkurrencer.
E-mail marketing kan være en meget værdifuld markedsføringskilde, for din virksomhed.
For en lille investering, i form af tid og småpenge, kan du potentielt opnå en høj ROI, på e-mail marketing.
E-mail marketing er en effektiv kanal til anskaffelse af kunder. Ifølge Outboundengine er e-mail marketing, langt mere effektivt end sociale medier. Faktisk er konverteringsraten på e-mails, 3 gange højere end konverteringsraten på sociale medier.
En tilmelding til dit nyhedsbrev, anses som en mikrokonvertering, der gerne skulle ende ud i en makrokonvertering, i form af et salg. Du kan lave forskellige tiltag, for at få den besøgende til, at tilmelde sig nyhedsbrevet. Hvis du vil skaffe tilmeldinger til dit nyhedsbrev, er det vigtigt at have en god, og tydelig CTA knap.
Nyhedsbrevstilmeldinger kan skaffes på flere måder, en af de mest brugte måder, at samle nyhedsbreve ind på, er ved konkurrencer, f.eks. tilmeld dig vores nyhedsbrev, og deltag i konkurrencen om et gavekort, til vores webshop på 1.000 kr.
Men der er andre muligheder for, at skaffe tilmeldinger til nyhedsbreve, som ikke koster dig alverden. Du kan f.eks. lave en freebie.
En freebie er en ‘’gratis’’ viden, e-bog, et gratis værktøj eller andet, som du giver den besøgende, der skaber værdi for kunden, uden at de skal købe noget.
Det er vigtigt at man giver kunden hele værdien, uden at de skal købe noget, for at få det fulde udbytte.
I dit nyhedsbrevs tilmeldingsfelt på din hjemmeside, kan du f.eks. skrive ‘’få 3 tips til en smukkere hud’’. I den første mail, som også er en velkomstmail, skriver du tak for din tilmelding, her kommer det 1. gode råd. Man kan eventuelt, i nyhedsbrevet, lave et link til et produkt, som komplimenterer dit gode tip.
Du laver en serie af nyhedsbreve, hvor du sender næste gode tip, om et par dage, eller en uge. Så sender du en sidste mail, med det sidste gode tip.
Når du har sendt din freebie, af tre dele, kan du lave et salgs nyhedsbrev, eller lave endnu en serie af freebies.
En freebie er en god måde, at lokke den besøgende til dit nyhedsbrev, men samtidig også give noget værdi for kunden. Man skal indimellem give noget, for at få noget, og det skal man også med markedsføring.
Her kommer der et par eksempler, på gode måder, at samle nyhedsbrevstilmeldinger ind.
Ovenstående er et godt eksempel på, hvordan man skaber værdi, for den besøgende, inden de har modtaget dit nyhedsbrev. Det er en skrab og vind konkurrence, hvor alle vinder. Så i stedet for, bare at give den besøgende, 5%, fri fragt, 10% eller 50 kr. I rabat, så giver man den besøgende, en følelse af, at de har vundet.
Gevinsten bliver sendt på mail, så det er for at skaffe tilmeldinger til nyhedsbrevet. Det er en effektiv strategi, hvis man ønsker at samle tilmeldinger.
En anden metode til at skaffe tilmeldinger til nyhedsbrevet, er ved at tilbyde en freebie. Her tilbyder websitet, 5 gratis e-bøger, for en e-mail.
En e-mail kan være meget værdifuld, for en virksomhed, derfor vil mange virksomheder gerne give noget, til den besøgende, for at få e-mail adressen. Netop fordi at e-mail marketing, kan være en god investering, med en høj ROI.
En fast konkurrence hver måned, på mail. Kan være med til, at fastholde brugeren til nyhedsbrevet.
Så hvis man som helsebixen.dk, tilbyder en lodtrækningskonkurrence, for alle der tilmelder sig nyhedsbrevet og er tilmeldt. Så kan det give Helsebixen.dk loyale læsere på nyhedsbrevet.
Ovenstående har også lavet en konkurrence, men samtidig et løfte om, at man får de bedste tilbud først.
De har også anvendt, omvendt psykologi i teksten, hvor der står: ‘’nej tak, jeg kan ikke lide at få rabat’’, men hvem kan ikke det? Alene den tekst, kan være medvirkende til, at få folk til at tilmelde sig.
Der findes flere metoder, til at gøre folk så lidt irriteret, på din nyhedsbrevsknap som muligt. En mulighed er, at lave en knap som ovenstående eksempel, nederst i højre hjørne, den skal kun poppe op, hvis du klikker på den. Det kan få folk til aktivt, at tage et valg, om at deltage i konkurrencen, uden at blive generet af en pop-up.
Teksten til denne knap er rigtig fin, den viser at det er et værdifuldt nyhedsbrev, med mange tilmeldte.
De fortæller også kort og præcist, hvad man får ud af nyhedsbrevet, MEN denne knap ligger i bunden af en side. Alle CTA knapper, skal ligge højt oppe på siden. Det samme gælder nyhedsbrevs tilmeldinger, mange vælger at have denne type CTA i bunden, men hvis du ønsker flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev, er det vigtigt at ligge den højt på siden, så den besøgende ikke skal lede efter den.
Der er rigtig mange tiltag, man kan foretage, for at forbedre sin konverteringsrate på nyhedsbreve.
Nyhedsbreve kan være en utrolig værdifuld måde, at markedsføre din virksomhed på, så hvis du gør det helhjertet, skal du nok se resultater.
