Få flere kunder med
Google AdWords

Og skab merværdi for dig og din forretning
Google Adwords er den mest kosteffektive måde at skaffe nye kunder på

Gratis Oprettelse

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords (AW) er den mest kosteffektive måde at skaffe nye kunder på, hvis det gøres ordentligt og Adwords kampagnen sættes korrekt op.

Når en potentiel kunde laver en søgning på Google, er de øverste 4 resultater og nederste 3, Google Adwords annoncer.

De øverste 4 søgningsresultater er naturligvis de mest eftertragtede, idet disse får størst eksponering og derved har størst mulighed for at sikre dig kliks (konverteringer) til din hjemmeside eller webshop.

Mange griber det desværre fejlagtigt an og tror, det er let og ligetil, men der er faktisk en del, der skal tages højde for, hvis man skal lykkedes med Google Adwords.

Der skal bl.a. tages stilling til følgende, hvorfor mange opkræver et opstartsgebyr.

Dette arbejder vi blandt andet med

  • Hvilke søgeord!
  • Konkurrentanalyse
  • Differentiering
  • Søgeordsanalyse
  • Negativ søgeordsliste
  • Hvilke søgeordstyper!
  • Eksakt (exact match)
  • Sætning (phrase match)
  • Fleksibel med modifikator (broad match modifier)
  • Helt fleksibel (broad match)
  • Hvilke fokus områder!
  • Search
  • Retargeting
  • Google Shopping
  • Remarketing

Eksempel:

Når vi søger efter noget på Google, søger vi gerne direkte på det vi skal bruge som f.eks. ”Frisør i København”.

Afsætter man f.eks. 1.000,- i mdr. i Google AdWords budget - med en max. klikpris (frisør/København) på 10 kr., vil man modtage 100 direkte og relevante klik på hjemmesiden eller webshoppen fra folk, som specifikt har søgt efter din ydelse, produkt, område m.m., hvis Adwords kampagnen er sat korrekt op.

Afhængig af, hvad man gns. tjener pr. henvendelse ell. salg, kan man gange det med antal klik på hjemmesiden eller webshoppen (100).

Tjener frisøren i gns. 250,- pr. henvendelse/salg (klik), er det 100 x 250,- = 25.000,- potentielt tjent på Adwords.

Vi håndterer derfor gerne jeres Google Adwords, hvor vi bl.a. laver konkurrent – og søgeordsanalyse, optimerer og monitorerer kampagnen samt afrapporterer månedlig, så I hele tiden ved, hvad I får for jeres investering i Google Adwords.

Hvorfor skal jeg bruge en specialist?

Fordi vi nu engang skal gøre det, vi er bedst til, specielt når det drejer sig om kroner og ører.

Man kan sagtens læse sig frem til, hvad man skal gøre og hvordan man skal gribe Adwodrs an, men det kræver hands-on erfaring, hvis man virkelig skal lykkedes med Google Adwords med den hårde konkurrence, der er på området.

Det er netop her professionelt Adwords arbejde giver mening. Fagfolk ved, hvordan man skal håndtere Adwords for at få flest mulige kliks for pengene.

Vi holder os hele tiden opdateret og har derfor også styr på søgeord, søgetyper og søgetermer. Vi ved, hvordan man forbedrer sit kvalitetsresultat, skriver gode og relevante annoncer, som forbrugerne klikker på samt hvordan man får mest mulig ud af sin investering i Google Adwords.

Ønsker du vores hjælp til håndtering af Google Adwords?

Relaterede produkter

Google Shopping

Driver du webshop, er Google Shopping et must. Sættes Google Shopping korrekt op og gøres arbejdet ordentligt, kan det være med til at hæve din bundlinje betydeligt. Google Shopping er de billedannoncer, der ligger over de almindelige Adwords annoncer, hvorfor de også modtager flere relevante kliks.

SEO optimering

SEO optimering skal altid tænkes ind, hvis man ønsker trafik til sin ny webshop. En ting er den betalte trafik, som Google Adwords giver, en anden ting er den organiske trafik, som opnås på baggrund af arbejde med SEO optimering. Vi anbefaler derfor altid SEO optimering i sammenspil med Google Adwords.

Google Analytics

Vi benytter flittigt Google Analytics i vores arbejde med Google Adwords og søgemaskineoptimering, fordi det giver et super overblik i, hvem kunderne er, hvor de befinder sig og hvor lang tid de bruger på dit website og meget meget mere. Google Analytics er et must, men tager tid, hvorfor du trygt kan benytte os.

Hvordan får jeg en af de øverste placeringer på Google?

Det kan blive en dyr affære for dem, der selv kaster sig over Google Adwords, hvis man skal blandt de øverste. Rent teknisk er Google Adwords en stor auktion, hvor man kan byde, hvad man er villig til per klik, for at få den højest mulige placering i Adwords resultater.

Hvad er pris per klik?

Pris per klik vurderes ud fra en lang række faktorer. Jo højere kvalitetsresultat (QS) dine søgeord har, jo lavere vil din klikpris også blive. Kvalitetsresultatet er en af de faktorer, der har afgørende betydning for din klikpris, men er samtidig også noget, der kan optimeres på. Det hele kommer i bund og grund an på, hvor godt tingene hænger sammen og hvor mange kræfter, der er investeret i arbejdet med Adwords. Et godt kvalitetsresultatet afhænger også af flere faktorer, hvorfor man bør overlade arbejdet til fagfolk.

Skal man så bare have et kæmpe budget og overbyde alle andre?

Nej. Det er ikke er nok blot at have det største budget.
Det er ligeså vigtigt at formulere relevante og målrettede annoncer, som dine forbrugere vil klikke på.
Hvis det hele ikke er lavet korrekt og sat ordentligt op, så kan din klik pris ende med at blive langt højere end konkurrenternes og derfor ende med at blive en bekostelig affære.

Skal vi også sørge for, du får succes med Google Adwords?

Hvad er forskellen på Google Adwords og søgemaskineoptimering (SEO)?

Den enorme forskel imellem de organiske placeringer og Adwords placeringer, er måden hvorpå resultaterne opnås. Med Google Adwords kan du komme rigtigt langt, hvis bare pengene rækker langt nok.

Adwords kan skabe omgående trafik til din hjemmeside eller webshop fra dag 1, hvorimod SEO er en mere kontinuerlig proces i henhold til at opnå de gode organiske resultater.

Med søgemaskineoptimering tager det længere tid at komme frem i søgeresultaterne, men er noget, man altid skal tænke ind og tage højde for i sin markedsføringsstrategi, så fokus ikke kun ligger på Google Adwords.

Vi anbefaler derfor altid Adwords i samspil med SEO optimering, så hjemmesiden eller webshoppen også begynder at få organisk trafik.

SEO optimering adskiller sig også her meget fra Adwords, da man faktisk kan gøre en del selv. Det koster tid, men man bliver ikke straffet på pengepungen, hvis man ikke er specialist. Det tager bare lidt længere tid at komme frem på Google.

Test evt. din hjemmeside eller webshop med vores gratis SEO værktøj!

Ønsker du relevant og målrettet trafik fra Google?

Back to Top

Få GRATIS tips

Modtag gratis tips, guides og værktøjer du kan bruge i forbindelse med optimering og markedsføring af dit website.
- Husk - du kan altid afmelde det igen!
Email adresse
Fornavn